|
בעייתיות בהמרות קבצים בצילום הדיגיטלי | כיום בעידן שהדיגיטלי נכנס יותר לחיינו אנו נתקלים באחת הבעיות המרכזיות וזו איכות . האם באמת הצילום הדיגיטלי מוריד את איכות התמונה ?
האם הצילום הדיגיטלי שונה מצילום אנלוגי ? האם הצילום הדיגיטלי מגביל אותנו ?
לא אחת שאלתם את עצמכם שאלות אלו או דומות לאלו
והתשובה היא לא.
הצילום הדיגיטלי אינו שונה מצילום רגיל , איכותו אינה יורדת מאיכות תמונה במצלמה רגילה. ובעצם הבעיה המרכזית העומדת בפנינו הינה חוסר ידע בדפוס ובהכנה לדפוס או במילים פשוטות חוסר מקצועיות בהמרת קבצים מ- R.G.B ל- C.M.Y.K.
בעבר היו לשכות שירות, גם כיום , אך כיום הן נעלמות (לכן אתייחס ללשכה בלשון עבר).
שבהן עבדו אנשי מקצוע שהתמחו בקדם דפוס , בעצם אפשר להגדיר זו כעידן הפרדות הצבע , היו סקנרים תופיים שסרקו בפורמט C.M.Y.K ובעצם הסריקה היתה מורכבת מ- C.M.Y ומ- K שהינו הצבע השחור שתפקידו לתת עומק בתמונה ולהשלים את שלושת הצבעים וכך היו מונעים בעיות באיכות התמונה יותר נכון בהעלמות פרטים מהתמונה ובשינויי הצבע, אך כל הבעיות היו נמנעות עקב בעלי מקצוע מהקדם דפוס, לולא אותם מפרידי צבע היינו נתקלים באותם בעיות שמציקות לנו כיום בתמונה דיגיטלית.
מה קורה כיום ?
כיום המרת קבצים ל C.M.Y.K נעשית באמצעות תוכנת פוטושופ. אך פעולתה אינה יעילה ומצריכה הרבה נסיונות ותיקונים ונדרש להוציא מספר תדפיסי צבע בכדי שנגיע לאיזו שהיא תוצאה שנראית לנו להעין, וזוהי רק בעיה אחת
הבעיה השניה שהינה המרכזית היא חוסר ידע בסיסי או חוסר הבנה בסיסי בעולם הדפוס.
האנשים שעובדים במשרדי פרסום, גרפיקה וכו'.. אין בידם שמץ של מושג מה זה המרת קבצים או מה ההבדל בן C.M.Y.K ל- R.G.B .
נכון שתמיד אנשים יבואו ויגידו שיש פתרונות כמו הפוטושופ או מדפסות צבע בעלות פרופיילים רצויים להדפסה, אך הבעיה העיקרית במדפסות אלו שהפרופיילים טובים רק לגבי אותה מדפסת ומה שקורה אחר כך אנו עוצרים הדפסה בבית הדפוס כי אנו מגלים הדפסה שונה ממה שיצא לנו במדפסת במשרד.
בעיה שלישית רוב המצלמות הדיגיטליות הן בפורמט .R.G.B
ובעיה רביעית הינה רוב הסורקים הקיימים בשוק סורקים על בסיס R.G.B, גם בסורקים התופיים יכולנו לראות שה- INPUT של הסריקה נעשה ב- R.G.B אך בתהליך ההמרה בתוך הסורק התקבל קובץ C.M.YK. וזה מה שמבדיל את הסורק התופי מהסורק השולחני שכל ערוץ צבע היה נשלט עצמאי ללא נגיעה בערוץ אחר לעומת הסורק השולחני שכל ערוצי הצבע קשורים אחד בשני, כלומר, אם נתקן את הצבע השחור גם הצבע הכחול השתנה לנו.
לכן, אדם שאינו מבין בדפוס ובקדם דפוס קשה לו להגיע לתוצאות טובות וחוסר הבנה זה גורם לצילום הדיגיטלי להיות בעמדה נחותה לעומת צילום רגיל, כי צלם דיגיטלי חייב להיות כיום עם ידע רב ולא בסיסי אלא ידע רחב בקדם דפוס.
לצערי, הרבה צלמים שצילמו בדיגיטלי בפורמט R.G.B מוסרים ללקוח את הקבצים כפי שהם ומורידים מעצמם כאב ראש שהוא המרת הקובץ
ל- C.M.Y.K.
נכון שבמשך הזמן נוצרו פרופיילים שונים שנקראים בשם ICC שאמורים לתת מענה אוניברסלי לבעיית ההמרה אך לא כך הדבר. ישנם חברות כמו סאיטקס שמוכרות מצלמות דיגיטליות שאפשר לצלם בהם בפורמט C.M.Y.K אבל אלו מצלמות יקרות מאוד.
כפי שאתם רואים הידע שהיה לנו בהפרדות הצבע עבר לעידן הדיגיטלי ונמצא במחשב ולא אצל אנשי המקצוע, אך הידע לגבי מה שדרוש בעולם הדפוס נשאר אותו דבר, וזה אומר שהכנת התמונות והפרמטרים של התמונות חייבים להשאר כפי שהיו לפני עידן הדיגיטלי , לידיעה גם המכונות הדיגיטליות עובדות לפי עיקרון הדפוס הישן.
וכאן אנו חברת TOP TOUCH נכנסים לתמונה עקב נסיוננו והתמחותנו בתחום הקדם דפוס והדפוס ובאים למנוע בצילום הדיגיטלי או יותר נכון לתת מענה לאדם העובד מול המחשב למצבים של עודף שחור, עודף כחול, איבוד פרטים במקומות הכהים וכו'
על ידי תוכנת ההמרה האוניברסלית שלנו.
|
|
|